24 stycznia 2011

Exquisit z Pforzheimer Uhren Werke

Przed świętami trafił do mnie zegarek nie znanej mi wcześniej marki Exquisit, zegarek należał do śp dziadka mojego kolegi. W sumie to zaczęło się od tego, że miałem mu tylko poszukać czegoś na jego temat, a skończyło się na pełnym serwisie :)
Udało mi się znaleźć tyle, że Exquisit to marka Hugo Weinmanna z Pforzheim. Istniała do lat 1970, po tej dacie przejęła go marka Pallas Deutsche Uhrencooperation.
Ten model prawdopodobnie pochodzi z lat 1950. Wnioskuje to po pierwsze bo na deklu nabito RP, które prawdopodobnie było symbolem sprzedawcy/sklepu który funkcjonował do początku lat 1960. Dalej do Pforzheim doprowadził mnie również znak nabity na werku PUW-Werke (Pforzheimer Uhren Werke).
Sam werk to 17 kamieniowy PUW 60 stanowiący prawdopodobnie kopię ETA 2390 albo FHF 67.
Dobra koniec nudów, przechodzimy do golizny :)

Zaczynamy od tyłu żeby ogarnąć stan zabrudzenia !


Najostrzejsze zdjęcie z mojej kolekcji:

Tarcza, niestety tu nie dużo dało się zrobić


 Werk PUW 60



Po tym kalendarzu można powiedzieć, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Naprawdę prosty i bezawaryjny.


Po rozbrojeniu mostka Remontuaru (fajne słowo)


No i z drugiej strony 


 Jeden mostek mniej






No i prawie golas, kotwicy nie ruszałem bo mam kilka złych doświadczeń a części do tego werku są dla mnie  w tym momencie nie do zdobycia.


Po rozebraniu części mechanizmu trafiły do kąpieli, koperta do myjki, szkiełko do polerki.
Po gruntownym czyszczeniu pierwsze uruchomienie po x latach, jak zawsze moment magiczny :)


W kopertce z niepasującą koronką od Sławy


Z resztka oryginalnej koronki


No i na full wypasie


Praca z tym werkiem była prosta i przyjemna. Szczególnie mile zaskoczył mnie kalendarz. Zegarek po gruntownym czyszczeniu w benzynie ekstrakcyjnej, kilku kąpielach w niezastąpionej myjce ultradźwiękowej z Lidla :D i nasmarowaniu ruszył jak nowy. Jedyne czego się obawiam, to ćwiertnik który jest jakiś za luźny i nie wiem czy przy przeskakiwaniu kalendarza nie będzie miał siły uciągnąć wskazówek. No ale zobaczymy, na razie spisuje się idealnie robiąc +- 20 sek/24h co myślę że i tak spokojnie da radę wyregulować.

1 komentarz:

  1. Osobiście polecam zerknąć na stronę internetową https://www.credy24.pl/blog/kredyt-dla-bezrobotnych/ - znajdziecie na niej masę fajnych kredytów, nawet dla bezrobotnych - pomogą wam w zdobyciu funduszy na ukochany zegarek. Naprawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń